żargonem psychologicznym o szukaniu aksjomatów

nie ufam emocjom
adekwatność straciły lata zranień temu

nie ufam nastrojom
które rozstrojony organizm wybiera na loterii

nie ufam wewnętrznym przekonaniom
dychotomicznie rozdzielającym czarne od białego

nie ufam sercu
które wymaga nieludzkiej doskonałości

nie ufam intuicji
krążącej po błędnym kole iluzji

nie ufam myślom
ciągom skojarzeń pełnym błędów poznawczych

nie ufam wspomnieniom
modyfikowanym stale dla ochrony ego

nie ufam planom na jutro
w swej labilności nie przewidzę następnej godziny

nie ufam pragnieniom
nieosiągalnym i przeczącym sobie nawzajem

nie ufam opiniom
relatywnym w siedem choler

nie ufam decyzjom
bo zawsze można je zmienić

nie ufam miłości
oślepieni nią popełniają głupoty

nie ufam logice
nie ma jednej uniwersalnej

nie ufam sztuce
najbardziej niestabilnemu ze wszystkich fachów

ale wiem, że
dobija mnie ten prozaiczny nihilizm
nie mogę się z niego wyplątać

ufam bólowi
jest dla mnie zawsze i niezmiennie
niechciany, więc

nie ufam ludziom
przez ich potencjał do wbijania noży
nie ma mnie

9 komentarzy:

  1. Tylko jak daleko zaprowadzi nas takie życie?
    Nie umiem komentować, a wierszy w szczególności, lecz czuję je! Miło jest w końcu trafić na blog, w których tekst jest o czymś, a nie tylko zbiorem pustych słów.

    OdpowiedzUsuń
  2. zaufaj emocjom
    nie masz na nie wpływu

    zaufaj nastrojom
    i rób na co masz ochotę

    zaufaj przekonaniom
    nie wyplewiaj się z wartości

    zaufaj sercu
    bije nawet jeśli boli

    zaufaj intuicji
    chwytając się tego czego pragniesz

    zaufaj własnym myślom
    to znak żeś nie umarła

    zaufaj wspomnieniom
    tylko one czegoś uczą

    zaufaj planom na jutro
    lecz nie zapomnij się wyspać

    zaufaj pragnieniom
    bo jesteś wszak ich warta

    zaufaj opiniom
    i wyznacz które są warte

    zaufaj miłości
    a zapuka do Ciebie dwukrotnie

    zaufaj logice
    czasem trzeba być rozsądnym

    zaufaj sztuce
    przecież piękne piszesz wiersze

    ja wiem że
    jesteś siebie warta

    i nawet jeśli ból wyżera Cie od środka
    i ludzie mijają Ciebie wzrokiem
    spójrz w głąb i odszukaj
    w tej studni pełnej smutku

    tej dobrej cząstki siebie
    bo zrozum
    jak mówiłem - jesteś siebie warta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zaufaj planom na jutro
      lecz nie zapomnij się wyspać

      Usuń
    2. Najbardziej banalny fragment mojej odpowiedzi okazał się najbardziej docenione. Niesłychane!

      Usuń
    3. Bo trochę kwikłam nad resztą, no ale dobra. Nie każdy musi zrozumieć wiersz. Dowiem się, od kogo ten anomim? :3
      Nadal dziękuję za komentarz, odwiedziny i życzliwe słowo. <3
      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Wiersz akurat doskonale rozumiem. Bo to nawet nie wiersz... to Ty. Nie jestem dobry w poezji, piszę pierwsze co mi przyjdzie do głowy. I myślę, a nawet i jestem pewien, że wiesz kim jestem.

    OdpowiedzUsuń